We helpen je graag!
Ons team staat klaar.
Voor een direct antwoord, kijk eerst eens bij de veelgestelde vragen hieronder. Staat je vraag er niet tussen, of kom je er niet uit? Stuur ons je vraag en wij proberen zo snel mogelijk te helpen.
Je kan ook het onderstaande contact formulier gebruiken of een adviesgesprek met ons inplannen.
Mail ons
info@simply-solar.nl
Bel ons
(+31) 85 - 1301943
Bereikbaar tussen 09:00 - 17:00 (ma-vrij)
Adres
Witvennenveld 2
6002NP Weert
Meest gestelde vragen
Lees hieronder de meestgestelde vragen. De vragen zijn onderverdeeld in secties.
Bestelling
Wat zijn de verzendkosten?
In Nederland zijn de verzendkosten voor de grote sets gratis! De verzendkosten voor de plug-in sets en zelf samenstellen worden bij checkout berekend. De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte van je pakket.
Ook voor levering naar België worden de verzendkosten bij check-out berekend.
Is afhalen ook mogelijk?
Helaas is dit niet mogelijk. Ons magazijn is niet ingericht voor het individueel afhalen van producten. Wij zijn echt alleen een webshop, dit alles om het voor u zo goedkoop mogelijk te houden!
Hoe snel ontvang ik mijn pakket?
Wij kunnen het meestal binnen 2 dagen leveren. Geef je voorkeursdatum aan tijdens de bestelling. Mocht het niet lukken op deze dag te leveren dan laten wij dit zo snel mogelijk weten.
Lees hier meer over het bestelproces.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Stuur ons even een mailtje, dan kunnen we het samen oplossen!
Orderdesk@simply-solar.nl als het product al verzonden is, dan heb je een wettelijke zichttermijn van 14 dagen waarbinnen je het product zonder opgaaf van reden terug kunt zenden. Het moet dan uiteraard wel ongebruikt zijn. Ook zijn de retour verzendkosten voor je rekening. Mocht er een defect zijn aan het product en dit onder de garantie vallen nemen wij uiteraard de verzendkosten op ons.
Versturen jullie ook aan het buitenland?
Jazeker! Voor Belgie vragen wij een bijdrage afhankelijk van het formaat van de zending. Heb je een vakantiehuisje in het buitenland, of woon je in het buitenland? Vraag dan even de transportkosten voor je set bij ons op. Ook overzees transport is mogelijk. Voor bijvoorbeeld Suriname werken wij samen met Surinamaircargo, voor Bonaire werken wij met IFC.
Installatie
Heb ik een installateur nodig?
Al onze zonnepaneel sets zijn zelf te installeren. Je kan onze handleidingen terugvinden op deze pagina. Als je tijdens de installatie toch nog twijfelt, stuur gerust even mailtje naar support@simply-solar.nl.
Mocht je geen ervaring hebben met het werken in de meterkast dan adviseren we alleen dit onderdeel uit te besteden aan een elektricien.
Moet ik iets in de meterkast veranderen?
Meestal is dit niet nodig.
Voor de plug-in sets werk je niet in de meterkast, deze kunt u in ieder stopcontact inpluggen. Sluit je meer dan 2 panelen op het net aan, dan raden wij aan om te zorgen dat dit op een aparte groep wordt aangesloten. Maak hiervoor bijvoorbeeld eenvoudig gebruik van een PV Verdeler, of een aparte groep in uw meterkast.
Moet ik mijn zonnepanelen aanmelden?
Het is in Nederland verplicht om uw zonnepanelen aan te melden bij de netbeheerder. Je kan dit eenvoudig doen op de site https://www.energieleveren.nl/. Neem ook even contact op met de energieleverancier om vragen/onduidelijkheden over de meterstanden achteraf te voorkomen.
Heb ik een 'slimme meter' nodig?
Heel Nederland gaat langzaam over naar de ‘slimme meter’ (een digitale meter in uw meterkast). Als je zonnepanelen installeert is dit zelfs verplicht. Zodra je de zonnepanelen aanmeldt bij de netbeheerder (via energieleveren.nl) zal er kosteloos een nieuwe meter worden geïnstalleerd als je deze nog niet hebt.
Is er ook dakmontage voor schuine daken?
Onze sets zijn geschikt voor installatie op een plat dak en een hellend dak. Tijdens bestelling kan je kiezen voor plat dak basic (Valkbox 3), plat dak premium (Blubase Connect), dakpannen (Clickfit EVO), golfplaten (Clickfit stokschroef EVO), schuin EPDM / bitumen (Clickfit stokschroef EVO) & damwand profiel (Clickfit Basic).
Werkt mijn set ook in België
In Belgie geldt dat bij alle zonnepanelen installaties een AREI keuring moet plaatsvinden en de installatie gemeld moet worden bij de netbeheerder. Klik hier voor meer informatie.
Opbrengst
Hoeveel stroom levert mijn set op?
Dit is afhakelijk van uw situatie, denk onder andere aan de volgende factoren: richting op het zuiden, schaduw van bomen/gebouwen, locatie in nederland, etc. Ga er van uit dat onder normale/goede omstandigheden je per 2 panelen ongeveer 700kwh per jaar opwekt, wat als snel neerkomt op 250 euro besparing! Een gemiddeld 2 persoons huishouden verbruikt ongeveer 3000 kwh per jaar. U kunt later de set altijd uitbreiden om zo je opbrengst te vergroten.
Krijg ik de BTW terug?
Sinds 2023 geldt in Nederland een 0% BTW tarief op zonnepanelen. Hier zijn echter wel voorwaarden aan verbonden. Voor meer informatie hierover zie onze pagina over het 0%-BTW tarief bij zonnepanelen.
Waar plaats ik mijn zonnepanelen?
Bij het plaatsen van de zonnepanelen op je dak moet je rekening houden met de richting ten opzicht van de zon en eventuele schaduw. Idealiter plaats je de zonnepanelen richting het zuiden, omdat de panelen dan het langst in de zon staan.
Houd ook rekening met eventuele schaduw op je dak en probeer dit zo veel mogelijk te vermijden. Als je de panelen op een plat dak achter elkaar plaatst, houd dan ten minste 60 cm tussenruimte aan om te voorkomen dat de panelen te veel in de schaduw van elkaar staan.
Moeten mijn panelen op het zuiden gericht zijn?
Idealiter plaats je de zonnepanelen richting het zuiden, omdat de panelen dan het langst in de zon staan. Bij een opstelling richting het zuid-westen of zuid-oosten verlies je ongeveer 3 a 4% opbrengst t.o.v. puur op het zuiden gericht. Richt je de panelen op het oosten of westen dan verliest je ongeveer 12 a 13%. Soms kan dit alsnog interessant zijn, bijvoorbeeld voor een oost-west opstelling waarbij je de panelen met de rug tegen elkaar plaatst en zo meer panelen op je dak kwijt kunt.
Kwaliteit & Garantie
Hoeveel jaar garantie heb ik?
Klik hier voor een overzicht van de garantietermijnen op de verschillende onderdelen van je set.
Wat te doen bij een garantiegeval?
Mocht er een probleem met je set zijn staan wij uiteraard klaar om dit op te lossen. Je bent verzekerd dat je aanspraak kunt maken op de garantie doordat zowel je zonnepanelen als de omvormer een uniek serienummer hebben. Aan de hand van dit serienummer kan je behalve bij ons ook altijd terecht bij de producenten zelf. Mail ons op support@simply-solar.nl bij vragen over garantie gevallen.
Zijn mijn panelen verzekerd?
Als de zonnepanelen vast zitten aan het huis vallen ze meestal onder de opstalverzekering. Alleen bij platte daken worden de panelen los op het dak gelegd (met ballast, zonder schroeven) waardoor deze niet hierbinnen vallen. Wat binnen de opstalverzekering valt verschilt per verzekeraar maar vaak is dit brand, hagel en diefstal. Er bestaan ook aparte verzekeringen voor zonnepanelen. Er zijn situaties die met een zonnepanelenverzekering wel verzekerd zijn en met een opstalverzekering niet. Dit kan je zelf navragen bij de opstalverzekering.
Zijn de panelen hagelbestendig?
De zonnepanelen voldoen aan Europese standaard IEC61215. Dat betekent dat voor eigenlijk alle hagel die in west europa voor kan komen uw paneel veilig is (tot circa 2.5cm diameter hagel).
Wat te doen als ik een klacht heb?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door ons eerst even te mailen of te bellen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur waarbij wij zijn aangesloten.
Eenvoudig
zelf te installeren
Lage investering
In 2-3 jaar terugverdiend
Hoge kwaliteit
A-merk onderdelen
Expert klantenservice
Bij iedere bestelling